صنعت پرداخت

اخبار صنعت پرداخت ایران و جهان

صنعت پرداخت

اخبار صنعت پرداخت ایران و جهان

درگاه پرداخت چیست؟

هر کسب و کاری که پرداخت های الکترونیکی را می پذیرد، صرف نظر از حجم، به درگاه پرداخت برای تسهیل فرآیند نیاز دارد. درگاه پرداخت معادل "مجازی" یک کارت خوان فیزیکی اعتباری و نقدی است. برای ادامه چرخه پرداخت، داده ها را بین نقطه ورودی - یا یک پایانه، وب سایت یا دستگاه تلفن همراه - به رگولاتور پرداخت منتقل می کند.


با افزایش مداوم کلاهبرداری، درگاه‌های پرداخت با رمزگذاری تراکنش‌ها، تأیید آدرس‌ها یا سایر اطلاعات شخصی و تجزیه و تحلیل الگوهای سرعت به کاهش ریسک و محافظت از کسب‌وکار شما کمک خواهند کرد.


درگاه پرداخت مناسب می تواند به شما در ساده سازی پردازش پرداخت، ادغام فروشندگان، و سهولت گزارشگیری و تطبیق کمک کند.

اتصال به درگاه پرداخت

در صورتی که دارای وبسایت وردپرسی ووکامرس جهت اتصال به درگاه پرداخت هستید می توانید از افزونه پرداخت ووکامرس استفاده کنید که برای تمام کسب و کار ها کارساز هست توجه داشته باشید که این افزونه به صورت تخصصی طراحی شده و میتوانید از وبسایت اصلی وردپرس نیز دریافت کنید.

اصول یک درگاه پرداخت

یک دروازه سنتی به بازرگانان اجازه می دهد تا پرداخت های آنلاین کالا و خدمات را بپذیرند. اطلاعات پرداخت معمولاً عبارتند از:


وارد یک وب سایت تجارت الکترونیک، فرم پرداخت میزبانی شده یا برنامه تلفن همراه شده است

کلید دستی به ترمینال مجازی

در صنعت پرداخت امروزی، فناوری دروازه برای ایجاد یک تجربه خرید "بدون اصطکاک" در تمام کانال ها و دستگاه های فروش گسترش یافته است. دیگر یک دروازه تنها برای معاملات تجارت الکترونیک استفاده نمی شود. همچنین می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

پرداخت ها را با نرم افزارهای موجود که تاجران و مصرف کنندگان روزانه از آن استفاده می کنند یکپارچه کنید

پردازش تراکنش‌های کش‌رفته یا کاهش‌یافته در یک سیستم نقطه فروش (POS) یا در یک دستگاه تلفن همراه

با استفاده از فناوری ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) تراکنش های ضربه خورده یا موج دار را بپذیرید

 

 

چگونه یک درگاه پرداخت کار می کند

هنگامی که مشتری برای کالا یا خدمات پرداخت می کند، جزئیات پرداخت رمزگذاری شده از طریق درگاه به پردازشگر پرداخت ارسال می شود. ارتباطات داده از دروازه همیشه رمزگذاری شده است. پردازشگر پرداخت به بانک صادرکننده کارت اطلاع می دهد و تراکنش تایید یا رد می شود. سپس پردازشگر پرداخت مجوز یا عدم پذیرش را به درگاه پرداخت ابلاغ می کند. دروازه تأیید یا رد را به شخصی که مبدا معامله است - اعم از تاجر یا مشتری - ارسال می کند. در صورت تایید، وجوه از حساب مشتری کسر شده و به حساب بانکی تاجر واریز می شود. بازرگانان این امکان را دارند که تراکنش‌ها را تک تک یا به صورت دسته‌ای آپلود کنند.


ویژگی ها و عملکرد درگاه پرداخت

با وجود درگاه های پرداخت بسیار زیاد، چگونه می دانید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟ در اینجا برخی از ویژگی‌ها و عملکردهای مهمی وجود دارد که یک درگاه پرداخت باید ارائه دهد تا به بهینه‌سازی پرداخت‌ها و ارائه یک تجربه پردازش یکپارچه کمک کند.


حفاظت از تقلب

همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، مهارت های مجرمان سایبری متوسط ​​نیز افزایش می یابد. شما به یک راه حل نوآورانه برای کلاهبرداری نیاز دارید که اطلاعات امنیتی سایبری مورد نیاز کسب و کار شما را برای پذیرش تراکنش های خوب بیشتر و کاهش نرخ کلاهبرداری ارائه دهد. مهم نیست که چگونه تراکنش ها را می پذیرید، راه حل Fraud Detect® ما می تواند به شما کمک کند که کلاهبرداری را پیشی بگیرید و اعتماد مشتری را افزایش دهید.


توکن سازی

امنیت کارت پرداخت برای ما بسیار مهم است. ما به شما کمک می‌کنیم از زمانی که داده‌های آسیب‌پذیر وارد سیستم شما می‌شوند و زمانی که به شبکه کارت منتقل می‌شوند، محافظت کنید. با راه‌حل توکن‌سازی ما، TransArmor®، شماره حساب شخصی (PAN) با یک شناسه الفبایی عددی یا نشانه‌ای که به‌طور تصادفی تولید می‌شود، جایگزین می‌شود که برای همه به جز پردازشگر پرداخت بی‌معنی است. این شما را از ذخیره سازی داده های حساس در سیستم خود رها می کند و به به حداقل رساندن دامنه و مسئولیت PCI کمک می کند.


پرداخت های مکرر

پرداخت های مکرر مزایای بسیاری را هم برای تاجر و هم برای مشتری فراهم می کند. با ایجاد یک برنامه پرداخت که برای هر دو طرف کار می کند، پرداخت ها به طور خودکار هر بار به موقع انجام می شود. این جریان نقدینگی را افزایش می دهد و حفظ مشتری را بهبود می بخشد، در حالی که راحتی و انعطاف پذیری را برای مشتریان شما فراهم می کند. با برنامه‌ریزی پرداخت منطبق با PCI، تاجران و مشتریان می‌توانند فرکانس را از طریق یک صفحه پرداخت میزبانی‌شده، رابط برنامه‌نویسی برنامه (API)، یا پایانه مجازی تنظیم کنند.


یکپارچه سازی نرم افزار

رفتن بین چندین برنامه نرم افزاری و رابط برای مدیریت پرداخت ها کارآمد یا مقرون به صرفه نیست. ادغام درگاه پرداخت با نرم افزاری که برای اجرای کسب و کار خود استفاده می کنید تضمین شده است که در وقت شما صرفه جویی می کند، دقت بیشتری ارائه می دهد و تطبیق تراکنش ها با گزارش متمرکز را آسان می کند. API ها به دو برنامه اجازه می دهند تا با یکدیگر صحبت کنند، در حالی که افزونه ها به شما اجازه می دهند پلت فرم نرم افزار موجود خود را تغییر دهید. ما API ها و پلاگین هایی را داریم که برای یکپارچه سازی یکپارچه نیاز دارید.


فرم پرداخت میزبانی شده

فرم پرداخت میزبانی شده راهی مطمئن برای پذیرش پرداخت های کارت اعتباری تجارت الکترونیک بدون نیاز به سبد خرید است. ما فرم را میزبانی می‌کنیم، بنابراین داده‌های پرداخت حساس از سیستم شما عبور نمی‌کند، که دامنه PCI شما را کاهش می‌دهد و مسئولیت شما را به حداقل می‌رساند. فرم ها را می توان با استفاده از یک الگوی استاندارد پیاده سازی کرد یا آن را سفارشی کرد تا متناسب با ظاهر و احساس وب سایت شما باشد.


ترمینال مجازی

چه نیاز به پرداخت از طریق تلفن یا از طریق پست داشته باشید، یک پایانه مجازی به شما امکان می‌دهد رایانه شخصی خود را با استفاده از اتصال اینترنت به دستگاه POS تبدیل کنید. آن را به عنوان یک پایانه در نظر بگیرید

منبع : fiserv

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.