صنعت پرداخت

اخبار صنعت پرداخت ایران و جهان

صنعت پرداخت

اخبار صنعت پرداخت ایران و جهان

سرویس درگاه پرداخت

 زمانی که سفارشات توسط مشتریان از طریق وب سایت، خدمات تلفن گویا یا از طریق تلفن همراه انجام می شود، به تراکنش های مالی کمک می کند. این نرم افزار به مشاغل آنلاین کمک می کند تا تراکنش های پرداخت را انجام دهند. از آنجایی که دنیا قرار است از اینترنت برای انواع خرید و سایر معاملات استفاده کند، وجود چنین سیستمی برای انجام راحت و ایمن تراکنش ها ضروری است.


تراکنش های کارت اعتباری با استفاده از سیستم های درگاه پرداخت روان تر و ایمن تر می شوند. اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری امن است بنابراین مشتریان هنگام انجام تراکنش ها از طریق سرویس های دروازه ایمن احساس امنیت می کنند.


سیستم دروازه عملکردهای مختلفی را برای پردازش تراکنش ها انجام می دهد. بیایید سعی کنیم بفهمیم که چگونه سیستم دروازه در کل فرآیند تراکنش کمک می کند وقتی مشتری سفارشی را به صورت آنلاین می دهد. مشتری از طریق وب سایت سفارش می دهد. اطلاعات رمزگذاری شده و به سرور وب تاجر ارسال می شود. بنابراین سفارش دریافت شده توسط سرور تاجر به سیستم درگاه پرداخت برای پردازش بیشتر ارسال می شود.


سیستم درگاه پرداخت پیام را به وب سرور نگهداری شده توسط بانک یا پردازشگر نهایی ارسال می کند. در ادامه به انجمن کارت ارسال می شود که پاسخ رد یا تایید پرداخت را می دهد. اطلاعات دریافت شده توسط درگاه پرداخت به تاجر یا پرداخت کننده منتقل می شود. بنابراین پرداخت تایید یا رد می شود. بنابراین خرید آنلاین به این بستگی دارد.

بنابراین، سیستم‌های پرداخت به ابزارهای مهمی برای انجام تراکنش‌های آنلاین یا دیگر شکل‌های تراکنش الکترونیکی تبدیل می‌شوند. هنگامی که یک تراکنش به صورت آنلاین انجام می شود، همیشه نگرانی های امنیتی وجود دارد. سیستم های درگاه پرداخت دارای ابزارهایی هستند که به مقابله با مسائل امنیتی کمک می کنند. به عنوان مثال - ابزارهایی در سیستم های درگاه پرداخت وجود دارد که به بررسی تراکنش های تقلب و همچنین محاسبه مالیات در زمان واقعی کمک می کند. بنابراین این یک کمک اضافی است که معامله را بیشتر ساده می کند.


ابزارهای مختلفی در سرویس های درگاه پرداخت موجود است که به کنترل تقلب کمک می کند مانند تجزیه و تحلیل الگوی سرعت، موقعیت جغرافیایی و سیستم تأیید آدرس و غیره.


امنیت یکی از نگرانی های اصلی در تراکنش های الکترونیکی بوده است. همچنین مانع از رشد تجارت الکترونیکی شده است زیرا مردم می‌ترسند پول خود را از دست بدهند یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در معرض کلاهبرداری نگه دارند. بنابراین مشتریان و حتی تجار در زمینه انجام تراکنش الکترونیکی یا انجام تراکنش از طریق وب محفوظ هستند. سیستم درگاه های پرداخت به کاهش ترس ها و نگرانی های مختلف مربوط به چنین تراکنشی کمک می کند. این به ایجاد اعتماد برای چنین معاملاتی کمک کرده است.




منبع مقاله: http://EzineArticles.com/2780947

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.